Wikipedia

Resultats de la cerca

dijous, de setembre 10, 2009

M'he de fregar els ulls? No, no?

La sensació que tinc de tornada de les vacances és que, en tornar, m'he equivocat de país... o d'època. O, les dues coses?

Sembla que més que tornar de vacances estic de 'retorn al passat', m'explico.

Per començar feia anys que no sentia parlar de la Falange i quan me n'assabento que encara fa de les seves i de què encara no els han aplicat la Llei de Partits com tocaria només llegint els seus estatuts o repassant la seva 'democràtica' història és perquè han convocat una manifestació. Qui els ha vist! Els que fa 30 anys prohibien manifestar-se, ara van darrere una pancarta i -molt em temo..- amb els bastons amagats dessota. Diria que la Falange almenys hauria d'estar al nivell d''altres partits il.legalitzats de terres basques, per posar un exemple, no? Doncs no. No només això sinó que quan hi sento a parlar del partit fundat per Primo de Rivera és perquè vénen a manifestar-se contra una consulta democràtica no vinculant i que, en un país normal, no seria més que el 'divertimento' d'una festa 'regional' i que promou un petit ajuntament del Maresme. Consulta increïblement il.legalitzada per les instàncies judicial d'un estat d'Europa Occidental...

En fi, penso en tot això i em dic de posar les coses en el seu context i busco per internet i comprovo que, amb la Falange encara legalitzada, Espanya està al mateix nivell que estats d'una gran tradició democràtica, com tothom sap, com ara Rússia, Sèrbia, Bielorússia o Romania, els únics estats d'Europa on els partits responsables morals i ideològics de la mort de milions de ciutadans durant les respectives dictadures continuen campant sota l'empar de la llei. S'imagina un que a la civilitzada, democràtica i federal Alemanya el NSDAP (el partit 'de' Hitler) continués existint com si res? No, no?

Després et preguntes que què pensa fer el Govern amb la crisi econòmica i no no només veus que no té ni idea de què fer si no que surt per la tele el President amb un tal Guerra a qui veig escalfar la cadira al Congrés de Diputats des que recordo (de fet és l'únic diputat que queda de la Primera Legislatura!) puny en alt cantant la Internacional davant quatre miners subsidiats de les muntanyes del nordoest i prometent, prometent ja no se sap si hi ha algú disposat a comprar-li la moto. Ah! i, molt important, et diuen que aplicaran polítiques socialdemòcrates per evitar que ningú quedi a la intempèrie. Com és ara apujar els impostos. Però no diuen que aplicar pujades d'impostos en un país on només un 1 % dels contribuents són milionaris, representa haver-ho de fer via IRPF o impostos indirectes que, com tothom sap, són universals i no diferencien rics de pobres. Visca la demagògia doncs i més si s'aplica via Reial Decret!.

I m'he de fregar els ulls per adonar-me que estic al setembre del 2009 i no pas al setembre del 89, quan veníem d'una vaga general que havia paralitzat el país i a Felipe Gonzàlez Europa li deia que després de 3 anys a la Unió Europea no podia ser que tinguéssim un 20 % d'aturats. i que calia espavilar-se... González va devaluar dos cops la pesseta i va esperar als 'fastos' del 92 per trampejar el pitjor de la crisi de finals dels 80 i, si es descuida, empalmem amb la del 93. No sé si algú recorda que entre el 1980 i el 1998 vam estar sempre amb índexs d'atur per damunt del 15 % arribant a superar el 25 % a finals de l'any 1994. Ara sonen campanes de què Espanya podria sortir de l'Euro, ja que si no es devalua la moneda, cosa impossible de fer i a més a Frankfurt no estan pel tema, el dèficit públic insostenible d'aquest país el farà caure als nivells econòmics més precaris del la zona Euro. De fet, des d'ahir ja som més pobres que Xèquia. Sap la gent l'últim cop que Xèquia va estar a nivells econòmics per damunt d'Espanya? Als anys 30, concretament, el 1934... Allà sí que va començar un bon ball de bastons. Quin mal presagi no? M'he de fregar més els ulls? No, no?

Per si fos poc em pregunto què tal va per Catalunya i no només em sembla que tenim un Govern 'autonòmic' amb qui sembla que res no va, sinó que veig com menteix vilment quan explica a la població com anirà el curs escolar; que si s'ha contractat a no sé quants professors i que no ens preocupem que amb la Grip A, que no passa res, que estem massa escandalitzats i que no n'hi ha per tant. Senyors, perquè no li diuen això mateix a una ministra de sanitat i una consellera que cada dia diuen una cosa diferent sent elles responsables d'aquest pànic creat? I, per rematar-ho, tu veus que et plantes a mig curs un any més a l'atur i, com si es pensessin que som imbècils, ens diuen amb una fatxenderia falsària que aquest curs començarem a sortir de la crisi, que tenen en marxa un pla d'infraestructures que ja, finalment!, contempla no sé què de la Línia 9 del metro, la B-40 i l'eix ferroviari de mercaderies i no sé quantes coses més de les quals, penso: 'però d'això no se'n parlava ja al 1985 quan feies 2n de BUP, no?-. I avui han inaugurat la terminal del Pont Aeri de la T-1 de Barcelona. Ah! Però el nou aeroport del Prat no era per tenir vols intercontinentals i deslliurar-se del trànsit per Madrid per la majoria de connexions. No ens han enganyat, no, sóc jo que m'he de fregar els ulls...

Ah! i és que no és que m'hagi de fregar els ulls, és que no tinc cap dubte que de tornada de les vacances he fet un lapse o bucle espai-temps i estic a mitjans dels 80 només que amb canes i una mica més gros i arrugat, sinó que també em quedo de pedra quan veig declaracions del Senador Fraga dient que el Tribunal Constitucional és la institució més important de la democràcia i que ha de vetllar per l'adequació de l'Estatut de Catalunya a la Constitució si no que a més a més resulta que el jutge que estava investigant els crims de la Dictadura -pels quals el senyor Fraga podria ser imputat...- és acusat de prevaricació mentre l'advocat de l'Estat encarregat de vetllar per la prohibició d'un 'divertimento' de la Diada d'un poble del Maresme resulta que és excandidat de la Falange!

En fi, que avui dia 10 de setembre, una setmana i pico després d'haver donat per acabades les vacances, i encara a l'atur i mirant dia a dia com organitza les plantilles el Tete Maragall i calculant més o menys quan podré començar a treballar, em frego els ulls i em pregunto si acabat l'estiu no només he fet un retorn al país de la meva adolescència sinó potser fins i tot a abans de què jo naixés, a mitjans dels 60, quan Fraga era ministre de Información y Turismo (les dues coses que en aquest país no canvien mai són aquestes, el turisme de pandereta que ens permet salvar la temporada i la informació falsària, manipulada i cofoista...).

Creieu que he de continuar fregant-me els ulls? O son simples il.lusions meves, que no estic gaire bé, que anit em vaig prendre un xupito d'herbes mallorquines i el bucle espàcio-temporal és una simple ressaca?

De moment avui, jo, com unes tres milions més de persones, dia 10 de setembre m'han ingressat el subsidi d'atur. I això no és per fregar-se els ulls, sinó per dir, bé: estaria bé que aquest cop l'atur no l'acabessis de cobrar que segur que aviat treballes i hi ha un milió de treballadors a l'atur que fa mesos i mesos que no cobren res i han de continuar pagant el lloguer, la hipoteca i els nens comencen el cole la setmana que ve i això costa un ou de la cara.
Jo, ni tinc hipoteca ni lloguer ni nens...

&nbsp;Què és i com estudiem la Geografia?<br />

 Què és i com estudiem la Geografia? La geografia (del grec γεωγραφία, geografia; de geos , "terra", i grafia , "descriure...