APUNT DEL DIA -37 PEL 9-N.

Diumenge van caure precipitacions de l'ordre de 100 a 150 mm. en menys de 24 hores a bona part de Catalunya. Des d'aleshores la flamant línia de gran velocitat Barcelona-París resta interrompuda al trànsit a l'alçada (soterrània) del riu Ter. riu conegut per les seves terribles inundacions contrastades fefaentment per les dades climàtiques. Siguin les del Servei Meteorològic de Catalunya creat el 1921 per Eduard Fontseré  com les de la posteriorment creada AEMET (Agencia Estatal de Meteorología) quen han donat peu  a les sèries meteorològiques de Girona i la seva rodalia que demostren que la torrencialitat i la intensitat de la pluja allà són, insisteixo, contrastades científicament i, per tant, haurien d'entrar coherentment en qualsevol estudi previ, licitació i d'execució d'obra pública. 

El cas és que a la primera de canvi, una pluja forta PERÒ NO EXCEPCIONAL, se'ls ha inundat la línia. I què ha passat? Ha dimitit algú? No pas. L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) del ministeri espanyol de Foment ha demanat la intervenció de l'Exèrcit per buidar l'aigua acumulada al llarg d'un quilòmetre de les vies del tren d'alta velocitat a Girona, que ha arribat a arribar als set metres d'altura. Pregunto, algú s'imagina el túnel de l'Eurostar entre Londres i París inundat per una pluja forta a Normandia o una maregassa a la Mànega fora de sèrie? No, oi? Algú s'imagina que per solucionar un problema d'aquesta índole a França o la Gran Bretanya haguessin de recòrrer a l'Exèrcit? No, oi?

Acabo, i que cadascú extregui les seves conclusions: el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Girona, Carles Ribas, ha afirmat que la causa d'aquesta inundació de les vies seria que el temporal de pluja de diumenge i dilluns hauria enderrocat un mur de contenció. Ribas ha lamentat que aquesta paret -que separava un rierol de les vies- ha estat construïda AMB TOTXOS i sense estar subjectada "per cap part", així que ha avançat que l'Ajuntament de Girona ha sol·licitat a Adif les certificacions de l'obra de l'AVE a la ciutat.

De nou 'Marca España', el mateix estat que es permet donar-li lliçons de construcció d'infrastructures a Barack Obama o fer-se càrrec de la reforma del Canal de Panamà amb conseqüències de tots conegudes: endarreriment, encariment i deteriorament de l'obra.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Mediterrània: impossible equilibri en el caos entre medi ambient, turistes banals i immigrants desesperats...

Les fronteres, una convenció humana

Amèrica abans i després de Colom